كتّاب

عدد القتلى فى غزة وصل إلى 5700 قتيل لحد الوقت، وعدد القتلى…


عدد القتلى فى غزة وصل إلى 5700 قتيل لحد الوقت، وعدد القتلى من المدنيين فى اسرائيل تخطى 200 قتيل، و معهم 222 أسير تحت الأرض فى أوكار حماس الإجرامية، وكان منهم أسيرة 85 سنة، وأخرى 79 سنة أفرجت عنهم المنظمة، وتتفاوض الآن على فك أسر أم معها ثلاثة أطفال أسرى………………
العالم العربى يشتعل تضامنا مع حماس وهما مستغربين جدا من موقف الغرب الداعم لدولة إسرائيل، فالضحايا الفلسطينيين ثلاثين ضعف القتلى من إسرائيل، ولاننسى أيضا أن الحكومات الفاسدة والفاشلة تحرض الشعب ضد إسرائيل وهى تعلم أنها لن تحارب ولو قصفت اسرائيل القاهرة، كنا حاربنا أثيوبيا لو احنا رجالة حرب بجد ………………..
هنا ياجماعة لازم نفرق بين الفعل ورد الفعل، الفعل الإجرامى لمنظمة حماس فاق التصور فى فظاعته وسفالته وإجرامه، يعنى ايه تغتصب بنات وتخطف أطفال وعواجيز فوق التمانين سنة؟ دة إجرام لايمكن السكوت عليه من الحكومات المحترمة، وبالتالى فأى رد فعل هو من حق دولة إسرائيل المعتدى عليها……………..
ملحوظة مهمة: يقال أن عدد القتلى المطلوب الوصول اليه هو مئة ألف غزاوى…………
ياريت نفكر بالعقل وننسى إن اليهود من ألفين سنة صلبوا الرب يسوع، وحاولوا إغتيال النبى محمد من 1400 سنة، يسوع دة راجل يهودى وهما أحرار مع بعض، ومحمد راجل سعودى والسعودية طبعت مع إسرائيل وصبحوا حبايب……..
وانت يامصرى خليك ف أكل عيشك لأنك شحات مش لاقى تاكل وعايز تحارب…….بلاخيبة.!!!





يمكنك دعم الموقع من هنا
مؤسسة ندى لحماية الفتيات

اترك رد

زر الذهاب إلى الأعلى