كتّاب

أحمد عرفات | – انتهى كل شيء خلاص؟ أيتام الخلافة خلصوا لعب؟خلصوا جهاد الهاهاها؟ العيال فرحت؟

– انتهى كل شيء خلاص؟ أيتام الخلافة خلصوا لعب؟خلصوا جهاد الهاهاها؟ العيال فرحت؟ اتبسطتوا صح؟ عملتوا صور عليا مش حلوة؟ ضحكنا وفرفشنا صح؟ القضايا بتاعتكم كلها على بوستات عدى عليها سنة ونص. يعني في الزبالة. عرفتم ده خلاص ؟ ده آخركم ؟ شوية هاهاها. شوية مميز على صور لي؟ شوية تهديدات؟ محاولات إنكم تقفلوا حسابي؟ عشرات الاسكرينات من حتى أشخاص بيقولوا على نفسهم مع الحق ومع التنوير (بتشتم فيا)؟ مفروض بقى أطلع مكسور وخايف صح؟ هههههههههههه. أنا أحمد عرفات يا جربوع منك له .

– كل اللي فات ده كوم .. إلا اللي تحت في الصورتين ده كوم ثاني . الحرامي معاذ أو أحمد يحيى .. بيقول إنه كلم والدتي (مفيش أي حد تواصل مع والدتي بشكل مباشر أو أختي). الولد إرهابي مؤيد لجرذان داعش. وسرق هاتف صحبه قبل ده. ومعروف بأنه متحرش ومش طبيعي. شخصياً نزلت عليه بوستين قبل كده. لسانه الغير طاهرة جابت سيرة أمي على لسانه. وده أكبر سبب مخليني حالياً عايزه قدامي هو حظه إنه مش في مصر. هو منبوذ في ليبيا (طبرق) مسيره يجي. بس محدش قدر إنه يتعدى حدوده مع أمي بشكل مباشر. تخيلوا لسان الانجاس دول تخاطب أمي ولو (بالسلام عليكم) وأسكت. والله لو على رقبتي. والله لو على رقبتي ما هسكت … أمي تكرم عن لسان العيال دي. تكرم إنها تيجي على لسان الحرامي ده. تكرم أعز وأجمل شخص في حياتي .. ادامها الله يارب .

  علي البخيتي | ‫اما جمهورية او خلافة إسلامية أو ولاية؛ المزج بين تلك الأشكا

– من كل الضجة دي وكل اللي حصل ده … هما بس 3 اللي أنا عايزهم. واللي جمعت كل حاجة عليهم خلاص. ميزو ولا بزو ده ولا كل العيال الهبلة دي ملهاش أي لازمة عندي وشخصياً أنا كنت في الجروب بتاعهم بقالي مدة … وال3 اللي عايزهم خلاص عملوا اللي أنا عايزه في كل ده …. دول شوية أيتام خلافة بيلعبوا وعندهم فراغ قاتلهم. وطبعاً الدولة بتعمل معاهم الصح في أرض الواقع. هنا متنفس ليهم أخير .. وكلهم ما بين ال14 وال19 سنة يعني لسه أطفال .. سيبوهم يلعبوا يعني عيال واخدين قدوة ليهم (بهجت صابر قفا) … مستنين منهم إيه !؟

  روان سالم | اطفالنا الأعزاء هذا الاسبوع سيكون لنا معكم لقاء جديد لكي

– اتعلمت كثير في كل اللي حصل ده … أنا تقريباً مش هكون فاتح في أوقات كثير. بس ده بوست. يطمنكم. أنا مش بدور على شهرة. الشهرة عندي عند كل اللي بيحبني بجد .. واللي من قلبه بيكرهني. "ميعرفنيش". الدين له رب يحميه. الضريبة اللي بندفعه عشان الإيمان بالقضية. إيمان ممتع وحقيقي وله طعم خاص أظن كل واحد منكم عارفه .. مش محتاجين ابداً شكراً على اللي عملتوه معاي. عارفين ليه؟ لأنكم متأكدين لو حد منكم بدالي في نفس الموقف. هقف معاه .. وهي دي أكثر حاجة مخلياني سعيد .. حبنا حقيقي ومتبادل مش قايم على شكر ابداً .. ووصمتي وصمة قضية نقية وشريفة .

  روان سالم | دعوة لكل أصدقاء الصفحة للوقوف معنا من أجل أطلاق سراح الناشطة

😋😈



أحمد عرفات | كاتب علماني

احمد عرفات

- شاب علماني ، وأرى وأملك أيمان تام أن الأمم لا تتحرر ولا تتنور إلا بالثورة الفكرية .. فلنعمل جميعاً

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

زر الذهاب إلى الأعلى
إغلاق
إغلاق