حقوق المراءة

النسوية | #بيان_للرأي_العام قامت في ليلة أمس طائرة مسيرة تابعة لجيش ا

#بيان_للرأي_العام
قامت في ليلة أمس طائرة مسيرة تابعة لجيش الاحتلال التركي بالهجوم على قرية حلنج الواقعة شرقي كوباني، وأسفرت عن استشهاد ثلاث نساء تعملن في مجال الدفاع عن حرية المرأة وتمكينها؛ وهن أعضاء في منظمة كونغرا ستار/ مؤتمر المرأة.

إننا في مجلس سوريا الديمقراطية في الوقت الذي نعزي فيه عوائل الشهيدات وأسرهن ونسأل الشفاء العاجل للجرحى فإننا ندين هذا العمل الوحشي الذي ينم عن ذهنية الجريمة والبلطجة التي تتحلى بها تركيا الأردوغانية، ونؤكد بأن هذه الجريمة تعتبر حلقة من سلسلة الجرائم التي يقوم بها النظام الفاشي في أنقرة من إقليم كردستان العراق إلى شمال وشرق سوريا إلى ليبيا واليمن، وأماكن أخرى تتهيأ أنقرة للتورط فيها؛ منطلقة من مشروعها السياسوي الظلامي المسمى بالعثمانية الجديدة. ناهيكم عن إنهائه للحياة السياسية ودخول تركيا من خلاله في نفق المشاكل والأزمات الداخلية بشكل كلي. علماً بأن هذه الجريمة تعتبر خرقاً للقانون الدولي وللاتفاقيات التي نسجتها أنقرة إنْ مع واشنطن أو موسكو إبان احتلال تركيا لرأس العين وتل أبيض في نهاية تشرين الأول اكتوبر من العام الماضي.

  النسويات | أعزائي المتابعين نعتذر عن التأخر في نشر المقالات على صفحة النسوية Nasawyia، وذل...

إننا نهيب مرة أخرى بشعبنا السوري وقواه الوطنية من الجزيرة إلى حوران والقنيطرة الوقوف صفاً واحداً ضد الاحتلال التركي وإنهاء احتلاله للأراضي السورية، كما نتوجه إلى الأمم المتحدة ومجلس الأمن وبشكل خاص منه الولايات المتحدة الأمريكية والاتحاد الروسي، وإلى الجامعة العربية ومنظمات حقوق الإنسان والمجتمع المدني التحرك الفوري والسريع للجم آلة الدمار الممارس من قبل قوى الاحتلال التركي ومرتزقته في المناطق السورية المحتلة في مقدمتها عفرين التي تأن تحت وطأة الاحتلال والارتزاق معا، وتقديمهم للعدالة، فإن الصمت الدولي إزاء جرائم تركيا في سوريا وعموم المنطقة تحرضها وتدفعها إلى ارتكاب المزيد من الجرائم.
#النسوية
المصدر: نقلاً عن مجلس سوريا الديمقراطية

Arabic : https://bit.ly/3eveD9J

English : https://bit.ly/2Z54xG4

Kurdish : https://bit.ly/3hTIWZD

#بيان_للرأي_العام
Last night, a Turkish occupation army march attacked the village of Halang east of Kobani, killing three women working in the field of defending and empowering women's freedom; they are members of the Kungra Star / Women's Conference.

  جمانة حداد | لا تصوّت! ...

We are in the Democratic Council of Syria while consoling the families of the martyrs and their families and asking for speedy recovery to the wounded, we condemn this atrocity that reflects the mindset of the crime and bullying of Turkey, and we confirm that this crime is considered a series of Crimes committed by the fascist regime in Ankara from the Kurdistan Region to northern and eastern Syria to Libya and Yemen, and elsewhere Ankara is ready to engage in; starting from its dark political project called the New Ottoman. Not to mention ending political life and entering Turkey through it into the tunnel of internal problems and crises completely. Note that this crime is a violation of international law and agreements woven by Ankara with Washington or Moscow during Turkey's occupation of Ras Al Ain and White Hill at the end of October last year.

  دارين حليمة | #لاتتزوجيه المشكلة أنه لايدرك أن تلك المعايير التي في رأسه

We once again call upon our Syrian people and their national forces from the island to Horan and Quneitra to stand together against the Turkish occupation and end their occupation of Syrian territories, as well as to the United Nations, the Security Council, especially the United States of America and the Russian Federation, To the Arab League, human rights organizations and civil society, the immediate and speedy movement of the destruction machine practiced by the Turkish occupation forces and its mercenaries in the occupied Syrian areas, primarily Afrin, which is under the brunt of the occupation and mercenaries together, and their submission to the occupied Syrian regions, Justice, international silence about Turkey's crimes in Syria and the whole region is inciting and driving it to commit more crimes.
#النسوية
Source: Quoted from the Democratic Council of Syria

https://bit.ly/3eveD9J

English: https://bit.ly/2Z54xG4

Kurdish: https://bit.ly/3hTIWZD

Translated


على السوشل ميديا
[elementor-template id=”530″]

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

زر الذهاب إلى الأعلى
إغلاق
إغلاق