كتّاب

أحمد عرفات | – الذكورية الحقيقية :…

[ad_1]

– شاب إسمه (أحمد سعد) … يمكن عمره 20 سنة أو أقل نشر صورتين له مع أخته في حفل خطوبتها .. في جروب إسمه (together). أخته محجبة يعني بالنسبة لمعايير العيال اللي أحنا وسطها. تمام .. بس كالعادة محدش رحمه من قطيع من الزومبي عايش وسطنا. وتخيلوا شاب عنده 20 سنة يتعرض لكلمات زي (ديوث. ابو قرون. إزاي تنشر صورة أختك بعد ما اتخطبت) … وكأن واجب عليه يتحكم في أخته عشان يبان راجل قدامهم !

– أي حد بيحترم أخته أو أمه وبيعاملها بمساواة كاملة بيتقال عليه "ديوث وابو قرون". وبأغلب الأوقات بيتحول جذرياً وبيكون زومبي زيهم ويفرض تسلط على أهله __ مش عشان يرضي نفسه .. عشان يرضى المجتمع اللي في قرارة نفسه هو متأكد إنه بيعمل حاجة غلط __ بس خوفاً من المجتمع بيقلب وحش حقيقي !

– هتلبسي أو هتقلعي الحجاب. هيأذوكي وهيتحرشوا فيكي.. لأن هما مش مشكلتهم مش في لبسك … هما مشكلتهم إنهم فاقدين للتربية. والشهوة بتتحكم فيهم .. واخدين مصطلح مش بيتقال غير في المستنقعات إسمه "ديوث". شطارة ". ولو هنمشي بمعاييرهم دي. فالديوث هو :

اللي مش بيحترم أهله ومش بيتسلط عليهم ومش بيعنفهم وبيتعامل بمساواة كاملة. لأنه شخص سوي. فأه يبقى كل حُر ديوث فعلاً ونفتخر بده كمان !

وبس ❤️





[ad_2]

أحمد عرفات | كاتب علماني

احمد عرفات

- شاب علماني ، وأرى وأملك أيمان تام أن الأمم لا تتحرر ولا تتنور إلا بالثورة الفكرية .. فلنعمل جميعاً

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

6 + 18 =

زر الذهاب إلى الأعلى