حقوق المراءة

حقوق المراة العراقية | زواج الفصلية عرف عشائري في العراق ضحيته المرأه

زواج الفصلية" أو "زواج الدية" عرف عشائري مازال منتشرا في عموم العراق رغم اختلاف عادات عشائره في الشمال عن نظيراتها في الجنوب والوسط. فما هو هذا الزواج؟
على عكس مظاهر الفرح التي تعم مراسيم الزواج بين محبوبين أو عاشقين أو قريبين، حتى وإن كان زواجاً تقليدياً، غابت هذه المرة زغاريد الأفراح في "ليلة عمر" اي فتاة أنها "امرأة فصلية"، بموجب التقليد، الذي تمليه العادات العشائرية العراقية القديمة لحقن دماء العشائر المتخاصمة.
المرأة "الفصلية" ضحية زواج الدم، الذي ينص على تزويج إحدى بنات العشيرة المعتدية إلى الشخص المعتدى عليه أو أحد أقاربه بعنوان "الثأر" في أغلب الأحيان. وهذه المرأة تعيش خلال هذا الزواج في الغالب تحت ضغط نفسي "صعب جداً، أدى في بعض الحالات إلى انتحار بعضهن

  رؤى محمد الحبيشي وسلا شاكر الارياني وشذى عبدالكريم الارياني يعيشوا في Cyberja...

الى متى تنتهك حقوق النساء ؟؟ ومتى يتحمل المجرم فعله ويحاسب عليه؟؟
#ruaa
#حقوق_المرأة_العراقية

Seasonal marriage known my clan in Iraq victim woman

Seasonal marriage " or " blood marriage " is a clan that is still common throughout Iraq, despite the habits of its clan in the north and the middle. So what is this marriage?
Contrary to the joy that the wedding ceremony is between a loved one, lovers or close, even if it is a traditional marriage, this time she missed the wedding on the " night of the age " of any girl, she is a " seasonal woman ", by tradition, which is followed by dinner habits Ancient Iraqi a to catch the blood of the clans.
The " Quarter " woman is the victim of blood marriage, which provides for the marriage of one of the daughters of the attacker clan to the victim or one of his relatives entitled " revenge And this woman lives during this marriage mostly under psychological pressure " very difficult, in some cases LED to suicide

  دارين حليمة | وداع ثائرة #أخبـــــــــــــــــــروها أخبروها أنني لن أعو

How long do women's rights be violated?? and when does the criminal take his act and judge him??
#ruaa
#حقوق_المرأة_العراقية

Translated


مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

زر الذهاب إلى الأعلى
إغلاق
إغلاق