كتّاب

أحمد عرفات | – سيدة ناجحة وقوية :…


– الممثلة المصرية الجميلة والناجحة (ياسمين صبري) .. مثال للبنت اللي بتعتمد على نفسها. قدرت تشتغل وتثبت نفسها في مجال السينما .. وطبعاً الفلوس بتاعتها بتصرفها على (جمالها وصحتها ونفسها) … ورغم ده الذكور في مصر مركزين معاها بشكل غريب وعجيب. رغم أن ياسمين مش شخص بيعمل لأ ضجة ولا بيتكلم كثير. وكل ده عشان امرأة ناجحة … اثبتت نفسها بمجتمع يغلبه الفكر الذكوري .

  • واحدة المسلسلات بتاعتها بتحقق أرقام محترمة .. وتمثيلها مقبول بتاخد أجر على ده. إيه المشكلة يعني ! هي المفروض تصرف الفلوس عليك أو على أهلك عزيزي ذكر البط ! أنا مش فاهم الحقيقي سر الهجوم المتكرر عليها. حتى بعد ما اتجوزت من رجل الأعمال الناجح (أحمد أبو هشيمة). هجموا عليها الذكور بشكل مش طبيعي .. رغم ان هي وضعها المادي مش محتاج لأي فلوس من ابو هشيمة … والموضوع عاطفي بينهم وراقي .

  • قلة أدب بالكومنتات عندها دايماً ومن بنات كمان ! معتقدش إنها غيرة وحقد .. كل الفكرة إن في بعض الإناث اللي بيتربوا على الاستعباد. لما بيشوفوا امرأة ناجحة بيعتبروا ده (خروج من الصندوق) ودول خطر جداً على نفسهم وحقوقهم والإناث بشكل عام .

– ياسمين جميلة دايماً. قبل الشهرة وبعدها. بنت بتحب نفسها وجسدها وحياتها. أنتم مالكم ! انتقدوا تمثيلها مش شكلها وحياتها الخاصة. مبسوط بيها وعلاقتها مع ابو هشيمة .. قمر يا ياسمين . ❤️




أحمد عرفات | كاتب علماني

اترك رد

شاهد أيضاً
إغلاق
زر الذهاب إلى الأعلى